Sider

fredag 19. mars 2010

Antikviteter



Denne kjøkkenvekten er jeg veldig glad for at jeg har funnet.
En litt artig historie.
Da jeg var liten reiste vi ofte til morfar sin hytte. Hver helg, hver ferie reiste vi til Os. Ja,jeg sier morfar sin plass for det var han jeg fikk lov til å kjenne i
8år av mitt liv. Han var den beste morfaren jeg kunne fått, snill og god på alle måter. Jeg koste meg virkelig sammen med morfaren min.
Har masse gode minne fra landstedet sammen med han.
Mormor fikk jeg aldri bli kjent med for hun døde før jeg var født, da var hun bare 64 år. Morfar fikk et langt liv, han døde da han var 81år.
Vi brukte denne hytten til 1968, da hadde vi bygget en egen hytte litt lenger borte i haugen.Så da flyttet vi inn i ny hytte,å gjett om det var stas.
Fikk mitt eget soverom, å husker veldig godt den nye lukten av tre.
Vi kunne se bort til morfar sin hytte.

Morfar hadde masse artige ting. Jeg har tatt vare på noe derfra,men denne vekten
fant jeg ved en tilfeldighet.
Mor og jeg gikk bort i gamlehytten for å se hva som var der.
Vi fant masse fine ting,men da vi kom opp på hemsen så jeg en kiste som stod borte i en krok.
Jeg spurte mor hva som lå oppe i den,men hun ante ikke det.
Da jeg åpnet lokket fikk jeg se denne vekten som lå ned i bunnen under noen ulltepper. Så fant jeg en treklosse med masse små lodd som hørte til vekten.
Jeg så på mor, å spurte om jeg kunne få den.
Det synes hun var kjekt, for da ble den tatt vare på.
Som dere ser har den fått en fin plass oppe på mitt kjøkkenskap.
Takk mamma for at jeg fikk den av deg, det satte jeg veldig pris på.

2 kommentarer:

  1. Så heldig du var? Tenk å ha en sånn koselig antikvitet med minner og sjel, skikkelig verdifullt!

    Ja, her dukker det nok opp både dette og hint, skal du se:) Kanske det finnes mer i gamle hytten?

    Det er nå noe eget ved det som har vært i familien, så her har du vært heldig, og jeg har en mistanke om at dette kjøkkenet nå blir den nye koseplassen, eller...

    Kos deg videre i skattejakten!

    Klem fra oss i Øystese som snart svømmer i gjørmen:)

    SvarSlett
  2. Dette er virkelig litt av en skatt og siden den kommer fra morfaren din må det være spesielt koselig å eie den.
    Denne vekten må være veldig gammel, jeg har aldri sett maken til denne tidligere...
    Og den ser velholdt og fin ut...

    Klem Beth...

    SvarSlett

LinkWithin

På tur...

På tur...
Her er vi på campingvogn tur, og bildet er fra den utrolig flotte Lærdalstunnellen som er nesten 3 mil lang:)

Litt arvegods

Litt arvegods
Mor har lett i gamelt sølvtøy, det har fått plass i mitt nye skap

Litt artig skål

Litt artig skål
Denne fine har jeg fått av mor. Den har fått plass på kjøkkenskapet